skip to Main Content

در یک مراسم ویژه از خدمات استاد ادیب برومند در جهت خدمت به ادبیات ایران و بالاخص شهر کاشان تقدیر به عمل آمد.
از ساعت شش صبح پنجشنبه به تاریخ چهارم خرداد هشتاد وپنج ، موسسه میراث مکتوب به ریاست آقای اکبرایرانی ، به منظورمعرفی کتاب خلاصهً الشعار تقی الدین کاشانی به تصحیح آقایان ادیب برومند و محمد حسین نصیری و گرامی داشت از این خدمت ارزشمندادبی کاروانی از دانشمندان وفرهیختگان را از تهران به وسیله اتوبوس مخصوص به کاشان هدایت کرد.چند ساعت بعد نیز استاد ادیب برومند به اتفاق داماد خود ، آقای محمدحسین نصیری که درتصحیح کتاب مذکور با ایشان همکاری داشتند؛ به کاشان عزیمت کردند.
در کاشان محفل بزرگی از دانشمندان و فرهیختگان کاشان وتهران گرد آمدند. این مراسم باشکوه توسط مرکز پژوهشی میراث مکتوب ، برای شناساندن این کتاب گه انتشارش خدمت مهمی به کاشان محسوب می شود،برگزار گردید.
در ابتدای مراسم مجری خدمت حضار خیر مقدم گفته ؛ و مراسم با تلاوت آیاتی چند از کلام الله مجیدآغاز گردید. نخستین سخنران استاد ادیب برومند بود که با شعر فردوسی “به نام خداوند جان وخرد کز این برتر اندیشه بر نگذرد” وخیرمقدم خدمت حضارسخنرانی خود را آغاز کردند. سپس شرح مبسوطی در باره کتاب خلاصه الشعار و شرح حال تقی الدین کاشانی مولف تذکره مذکور بیان داشتند ؛ واز اهمیت خدمت این تذکره نویس پرکار به ادبیات فارسی و شعر کاشان مطالبی بیان کردند که مورد توجه حضار قرار گرفت. در ادامه آقای موسوی گرمارودی شاعرگرانمایه به تجلیل از آقای ادیب برومند دو قطعه شعرخود را قرائت کردند که مورد توجه و تحسین قرار گرفت. در ادامه سخنرانی دکتر کزازی استاد دانشگاه و چندین سخنرانی دیگر برگزار گردید. سپس آقای ایرانی چند لوح تقدیرو یک ظرف زیبای هنری به نمایندگی دانشمندان منتخب به آقایان ادیب برومند و محمدحسین نصیری اهدا کرد.
این محفل پس از اجرای برنامه موسیقی دلپذیر در ساعت هفت ونیم پنجشنبه پایان پذیرفت.

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.