skip to Main Content

كتاب «پيام آزادي» كه به ۲۸ زبان ترجمه شده است اول ارديبهشت سال آينده همزمان با روز بزرگداشت سعدي، در پايگاه اينترنتي استاد اديب برومند منتشر خواهد شد.

به گزارش ايلنا، حسن قدياني (مدير سايت بنياد جهاني اديب) گفت: مجموعه حاضر، دستاوردي از پويايي طبع استاد اديب برومند در اداي وظيفه‌ جهاني است و انگيزه‌ شاعر در سرودن اين مجموعه، عواطف بشر دوستانه و علاقه به خوشبختي ملت‌ها و تأثر از دردهاي مشتركي است كه بر اثر تعديات كشورهاي زورمند، گريبانگير ملل آسيايي، آفريقايي و آمريكاي لاتين شده و هيجان و شوري خشم‌آلود در دل دردمندان و زخم خوردگان سياست استعماري برانگيخته است. در اين مجموعه از چند شخصيت بارز كه نبرد آنان با استعمار، مايه‌ رهايي كشورشان از بند اسارت بيگانگان شده، ياد شده است.

بر اساس اين گزارش، كتاب پيام آزادي در بردارنده‌ اشعاري است كه اديب برومند از سال ۱۳۲۹ تا ۱۳۵۶ هجري شمسي، به مناسبت رويدادهاي مربوط به مبارزه برخي از كشورهاي استعمارزده، با سياست استعماري و گرفتاري‌هاي آنان در راه به دست آوردن استقلال و تعيين سرنوشت خويش سروده است.

اديب برومند سال گذشته با اهداي نفيس‌ترين قرآن جهان به كتابخانه ملي ايران، مانع خروج اين نسخه نفيس از ايران شد و تحسين همگان را برانگيخت كه در آغاز ماه مبارك رمضان توسط كتابخانه ملي ايران رونمايي شد.

مـراسـم رونـمايي اين كتاب روز ۲۲ اسفند برگزار شد.

منبع خبر: روزنامه اطلاعات ۲۷اسفند ۱۳۸۸

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.