skip to Main Content

روزنامه اطلاعات – تاريخ خبر: پنجشنبه ۲۵ آبان ۱۳۹۱ ـ ۳۰ ذي‌الحجه ۱۴۳۳ـ ۱۵ نوامبر ۲۰۱۲ـ شماره ۲۵۴۵۷

منتشر شد:
«ياد مانده‌ها»ي اديب برومند

تازه ترين اثر مكتوب استاد عبدالعلي برومند، شاعر و قصيده سراي نامي ايران، با عنوان«يادمانده ها» منتشر شد. اين كتاب، قسمتي از خاطرات و سرگذشت زندگي شاعر را از اوان كودكي تا بعد از ۲۸ مرداد ۱۳۳۲ شامل مي شود.

تاريخ تولد استاد ۱۳۰۰ است و به طور قطع، سرگذشت تاريخي و ادبي زندگي ايشان، روايت هاي ناگفته بسياري از تاريخ معاصر را در برمي گيرد كه مي تواند راهگشا و خواندني باشد.

استاد برومند در ابتداي اين شرح حال نويسي و در بيان قصد و نيت خويش از كتابت اثر، چنين قلم را به حركت در مي آورد:«مقصود من از نوشتن اين دفتر، ذكر رويدادهاي تاريخي و گسترش دامنه آن و يادكرد مطالب مستند از منابع گوناگون نيست و فقط ذكر چيزهايي است كه در ياد مانده و نظرياتي كه نسبت به ديده ها و شنيده ها داشته ام؛ ولي پيداست كه طبعاً در نوشتن خاطرات، اشاره به پاره اي از رخدادها و يادداشتي بر منابع نيز ديده مي شود.

ذكر خاطرات كودكي و خانوادگي هم ممكن است براي خواننده جذابيتي نداشته باشد، ولي براي خود نگارنده كه بازگشت به دوره كودكي و نوجواني است، لذت بخش است و به احتمال شايد براي برخي از خوانندگان هم خوشايند باشد. روز تولد من به حكم آنچه عموي پدرم مرحوم«محمدرحيم خان» در واپسين برگ قرآن كريم(چاپ ركن الملكي)نوشته است، در روز ۲۱ خرداد ۱۳۰۳ بوده، ولي سال شناسنامه اي من با آن اختلاف دارد و ۱۳۰۰ است. البته اين اختلاف در سن واقعي و سجلّي، نمونه هاي بسيار دارد.»

چاپ نخستين«يادمانده ها»از سوي مؤسسه انتشارات عرفان، در شمارگان ۲۰۰۰ نسخه و به قيمت ۱۴۵۰۰ تومان روانه بازار نشر شده است. اين كتاب، چنان كه در پشت آن نوشته شده، به مناسبت و در استقبال از برگزيده شدن شهر باستاني غزه به عنوان پايتخت فرهنگي و مدني جهان اسلام در سال ۲۰۱۳ انتشاريافته است. نشاني انتشاراتي عرفان براي تهيه كتاب حاضر،عبارت است از: تهران، خيابان سميه،بين چهارراه دكتر مفتح وخيابان رامسر،پلاك ۱۱۸،طبقه ۳،واحد ۶؛ تلفن: ۸۸۳۰۰۲۴۵