skip to Main Content

روزنامه اطلاعات – تاريخ خبر: سه شنبه ۵ ارديبهشت۱۳۹۱ ـ ۲جمادي الثاني ۱۴۳۳ـ ۲۴آوريل – شماره ۲۵۲۹۶

به‌نام خداوند جان و خرد

بر آشنايان تاريخ و نقشه‌هاي ترسيمي قديم پوشيده نيست كه شيخ‌نشين‌هاي خليج‌ فارس كه اكنون به‌نام «امارات» شناخته مي‌شوند از عهد داريوش كبير جزوي از سرزمين ايران و فرمان‌پذير شاهان اين كشور بوده‌اند. از اواخر دوران قاجار، سياست تجاوزگر استعماري به اراضي شيخ‌نشين‌ها مانند بسياري از نقاط جهان دست‌اندازي كرده و با عنوان حمايت از خودمختاري آنها شيخ يا اميري را براي هر يك از نواحي اطراف تعيين كرده و موجب قطع روابط آنها با ايران شده است.

اين سياست پس از سالها سوءاستفاده و بهره‌برداري از مخازن زيرزميني اين شيخ‌نشين‌ها سرانجام تصميم به عمران و سامان بخشي آن نواحي گرفته است و شيخ يا اميري را بظاهر مستقل قلمداد كرده به آنها زير عنوان «اتحاد امارات» موقعيت كشوري بخشيده است. اين امارات اكنون به اتكاي همان سياست استعماري پا را از گليم خود فراتر كشيده و ابوموسي و دو جزيره ديگر را كه سال‌هاي متمادي در مالكيت ايران بوده، از آن خويش پنداشته و اجازه جسارت در ادعاي مالكيت آنها را با پرروئي و گزافه‌ انديشي بخود داده‌اند. اين اظهارات بي‌ پايه كه هرچندگاه از حلقوم بيگانه پناهان بيرون مي‌آيد موجب خشم شديد ملت غيور ايران گرديده و براي رويا روئي با امارات از جان و دل اعلام آمادگي كرده‌اند.

جبهه ملي ايران كه همواره نگهباني و حفظ تماميت خاك ايران را نخستين اصل برنامه سياسي خود قرار داده و آماده جانفشاني در اين راه مقدس است، اكنون هم‌آهنگ با هم‌ميهنان وطنخواه خود با بانگ بلند ادعاهاي واهي امارات را درباره جزاير سه‌گانه به‌شدت محكوم مي‌كند و مهياي ستيزه‌گري درباره حفظ تماميت كشور است.

اديب برومند -تهران ـ

۳۰ فروردين‌ماه ۱۳۹۱