skip to Main Content
  • شعر
روزنامه اطلاعات – تاريخ خبر: چهارشنبه ۹ مهر ۱۳۹۳- ۶ ذي الحجه ۱۴۳۵ـ يكم اكتبر ۲۰۱۴ـ شماره ۲۵۹۸۵

نامه‌هاي دكتر مصدق به:

استاد اديب برومند

اشاره :ضميمه فرهنگي در سال گذشته نامه هاي دكتر مصدق را در چندين شماره به چاپ رساند كه مورد استقبال شما خوانندگان عزيز قرار گرفت . استاد اديب برومند نامه هايي از مرحوم دكتر مصدق داشتند كه از سر لطف آنها را در اختيار ما گذاشتند كه براي اولين بار چاپ مي‌شود.

خدمت آقاي اديب برومند
از نامه و احساسات ملاطفت‌آميز شما و مخصوصاً چكامه‌اي را كه در تهييج و تشريح احساسات ملي سروده و ارسال فرموده بوديد نهايت تشكر را دارم.
دكتر محمد مصدق

احمدآباد ۹ فروردين ماه ۱۳۴۳
قربانت گردم. مرقومه محترمه كه از حسن اتفاق بخانه بنده در شهر داده شده بود ، عزّ وصول ارزاني ‌بخشيد و موجب نهايت امتنان گرديد. گرچه عيدي براي ما نيست خواهانم كه در اين سال بجنابعالي خوش بگذرد و سالهاي بسيار در كمال صحت و سلامت بسر بريد. بنده هم روزگاري را مي گذرانم تا به بينم چه وقت به سر مي‌آيد و از اين زندگي خلاص مي‌شوم. بيش از اين عرضي ندارم و ارادت خود را تجديد مي‌نمايم.
دكتر محمد مصدق

احمدآباد ۱۸ آبان ۱۳۴۱
قربانت گردم. مرقومه محترمه عزّ وصول ارزاني بخشيد و موجب نهايت امتنان گرديد. خواهانم هميشه خوش و سلامت باشيد و به خدمات اين مردم رنجديده، توفيق خاص يافته. در خاتمه تشكرات خود را تقديم و ارادت خود را بعرض مي‌رسانم.
دكتر محمد مصدق

۶ ديماه ۱۳۴۵
قربانت گردم، مرقومه محترمه مورخ ۵ ديماه عزّ وصول ارزاني بخشيد. عرض كنم بعد از يك مدت مديد بِي‌خبري چقدر موجب خوشحالي و مسرت گرديد.
حال بنده همانطوري است كه بوده و اكنون با برق معالجه مي‌كنند. در خاتمه تشكرات خود را از جعبه‌هاي گز مرحمتي تقديم مي‌كنم و سلامت مرحوم محترم را خواهانم.
دكتر محمد مصدق

احمدآباد ۱۲ آبان ماه ۱۳۴۴
قربانت گردم، مرقومه محترمه و چهار جعبه گز مرحمتي كه مشعر از صحت و سلامت جنابعالي است، عزّ وصول ارزاني بخشيد و موجب نهايت امتنان گرديد. تشكرات خود را از اين لطفي كه فرموده‌ايد، تقديم ميكنم و سلامت وجود محترم را خواهانم.
ارادتمند: دكتر محمد مصدق

احمدآباد ۱۸ امرداد ماه ۱۳۴۴
فدايت شوم. مرقومه محترمه و تسليت‌آميز جنابعالي عزّ وصول ارزاني بخشيد و موجب نهايت امتنان گرديد. قبول بفرماييد كه از اين مصيبت بسيار رنج مي‌كشم چون كه مدت ۶۴ سال با همسر عزيزم زندگي كردم و شريكي براي غم و غصه‌ي خود داشتم و هيچوقت نمي‌خواستم او برود و من بمانم.
اكنون از خدا مي‌خواهم كه مرا هرچه زودتر ببرد و از اين زندگي ناگوار خلاص شوم. در خاتمه تشكرات خود را از الطاف عالي تقديم مي‌كنم. صحت و سلامت جنابعالي را خواهانم.
دكتر محمد مصدق

codexzam7x